اطلاعیه فروشگاه

این سایت با هدف کمک به ترویج و گسترش علوم مختلف ایجاد شده است،امیدواریم بتوانیم نیاز بازدیدکنندگان محترم را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت پاسخگو باشیم.

دانلود پاورپوینت سيستم مديريت توليد بهنگام

دانلود پاورپوینت   سيستم مديريت توليد بهنگام

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

لازمه رقابت در دنیای تولید کنونی بهره گیری از تمام فنون،ابزارها و ایده های جدید ناب

است.در نیمه دوم قرن بیستم،تولیدکنندگان جهان با رقبایی جدید مواجه شدند که با نیمی

از سرمایه وامکانات لازم،محصولات را با کیفیتی بهتر،تنوعی بیشتر و با قیمیت پایین تر به

بازار جهانی عرضه می کردند.

یکی از این تکنیک های جدید تولید ناب است که برخواسته از صنعت خودروسازی است.

با توجه به این که صنعت خودروسازی یک صنعت مادر و به تعبیری((صنعت صنعتها))محسوب

می شود و از طرف دیگر با لحاظ کردن پتانسیل های عظیم و اهمیت صنعت خودروسازی در

زمینه توسعه و اشتغال زایی،اجرای موفق اصول ناب در این صنعت منجر به افزایش چشمگیر

 

توان رقابتی تولید کنندگان داخلی با بهرهگیری از ویژگیهای تولید ناب در کاهش مداوم هزینه ها

وقیمتها می شود که طبعأبه دیگر صنایع نیز سرایت خواهد کرد.

تولید ناب در واقع شیوه تولیدی است ضمن به کارگیری فواید تولید انبوه و تولید دستی، با

هدف کاهش ضایعات وحذف هر فعالیت بدون ارزش افزوده شکل گرفته است.بر این مبنا

تکنیک ناب با کمک مجموعه ابزارهای خود می تواند نقش بنیادینی در اصلاح و بهبود فرایندها

داشته باشد.

مقدمه

قرن بیستم شاهد دو انقلاب در صحنه تولید بود. انقلاب اول را پس از جنگ جهانی اول

هنری فورد و آلفرد اسلون پی ریزی کردند که منجر به ظهور تولید انبوه و پایان عصر تولید

صنعتی (تولید دستی) شد و انقلاب دوم توسط ((تاایچی اهنو)) در شرکت خودروسازی تویوتا

صورت گرفت که با محوریت حذف اتلاف،اتمام عصر تولید انبوه و زایش تولید ناب را در پی

داشت.پس می توان سه مرحله را در شیوه های تولید در نظر گرفت:

 

1- تولید دستی(مبتنی بر حرفه و هنر):

در این شیوه تولید،کارگران ماهر با به کار گیری ابزار

 آلات ماشینی جند کاره،محصولاتی غیر استانداردرا در

حجم کم وتنوع بالا به صورت سفارشی برای خریدارانی

خاص تولیدمی کردند،طبیعی است که این ویژگی منجر

به قیمت محصول می شد. امروزه در ساخت ماهواره ها،

سفینه های فضایی و مشتریان با سلیقه های خاص این

شیوه کاربرد ندارد.

 

و در ادامه داریم:

2- تولید انبوه

3- تولید ناب

سيستم ناب در سازمانهاي خدماتي

وظايف مديريت در اجراي اصول ناب

وظايف عمده مديريت در سيستم ناب

دلايل شركتهايي كه از روش سنتي استفاده مي كنند

اتلاف و توليد ناب

ارزيابي تغييرات در جهت توليد ناب (عناصر توليد ناب)

مولفه هايي در جهت توليد ناب

نقاط ضعف تكنيك ناب

مديريت به موقع موجوديها

ويژگيهاي عمده سيستم مديريت به موقع موجوديها در فرآيند توليد

سيستم مديريت به موقع خريد

ويژگيهاي عمده سيستم مديريت به موقع خريد

نتيجه گيري

 

فایل پاورپوینت 41 اسلاید



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
filedoc_2087008_6974.zip670.2k